De strategische hoekstenen voor groei van Hyundai Motor Europe

In de komende vijf jaar lanceert Hyundai dertig nieuwe modellen en varianten. Zo wil Hyundai de zichtbaarheid en aanwezigheid van het merk in diverse marktsegmenten vergroten. Samen met de onthulling van de nieuwste varianten van de Hyundai i30- – de i30 N en de i30 Fastback – introduceert Hyundai zijn nieuwe bedrijfsstrategie.

De vier hoekstenen voor de nieuwe strategie van Hyundai zijn de zogenoemde DNA-modellen, toekomstige mobiliteit, het SUV-assortiment en prestaties en emoties.



DNA van het merk: de i-modellen als basis voor het succes van Hyundai in Europa
Het DNA-modellen van Hyundai zijn de i-modellen. Zij zijn de essentie van het merk Hyundai in Europa en de basis voor het succes van het merk in deze regio. Met meer dan 55 procent van de omzet in Europa in 2016, zijn de huidige i10, i20, i30 en i40 belangrijke succesnummers die de kwaliteit en betrouwbaarheid van het merk vertegenwoordigen. De nieuwe generatie i30, ofwel ‘the new people’s car’, maakt de nieuwste veiligheids- en connectiviteitsmogelijkheden voor iedereen toegankelijk.

Toekomstige mobiliteit: een technologie-gedreven, innovatieve aanpak om voorop te blijven
Momenteel is Hyundai Motor de autofabrikant met het breedste gamma aandrijflijnen. Om deze positie in het segment van eco-mobiliteit te versterken, net als het leiderschap op het gebied van brandstofceltechnologie, lanceert het merk tot 2020 wereldwijd veertien nieuwe eco-modellen – vijf hybrides, vier plug-inhybrides, vier elektrische en een gloednieuwe brandstofcelauto (FCEV). Met meer investeringen in mobiliteitsconcepten, zoals autonoom rijden, initiatieven voor autodelen, verbonden autoplatformen en zogeheten last-mile mobility, versterkt Hyundai zijn status als pionier van toekomstige technologie en mobiliteit.

Het SUV-gamma: premiumproducten in het snelst groeiende marktsegment
De SUV zit in de genen van Hyundai. Met de uitbreiding van het SUV-gamma wordt het merk nog aantrekkelijker voor nieuwe klanten. De sterke SUV-basis legde Hyundai met de introductie van de eerste generatie Santa Fe in 2001. Sindsdien heeft de SUV line-up geloofwaardigheid opgebouwd en een fors marktaandeel veroverd, met meer dan 1,4 miljoen verkopen in Europa. Een groot succesnummer is de Hyundai Tucson. Sinds zijn introductie in 2015 is de geavanceerde SUV het snelst verkopende model van Hyundai in Europa, met meer dan 250.000 verkopen tot medio 2017. In 2016 was de Tucson zelfs de meest verkochte SUV in België. Met de All-New Kona betreedt Hyundai het snel groeiende SUV-B-segment in Europa. In 2018 presenteert Hyundai een volledige elektrische versie van de Kona.

Prestaties & emoties: Hyundai N en autosport
Toen Hyundai in 2014 actief werd in het FIA World Rally Championship (WRC), kon het zich al snel meten met de topteams. De ervaringen uit de autosport vormden de basis voor Hyundai’s submerk N en de geheel nieuwe i30 N, de eerste supersportieve auto van Hyundai. De Hyundai i30 N biedt maximaal rijplezier in het dagelijkse gebruik. De auto presteert bijzonder goed in bochten, is geschikt voor het circuit en biedt diverse uitgekiende en programmeerbare rijmodi, die inspelen op de wensen van de bestuurder en de omstandigheden op de weg. Het N-logo symboliseert een chicane, het soort bochten waarin de i30 N grondig is getest.

Deze vier hoekstenen zijn de basis van Hyundai Motors Road to 2021, met het doel om in 2021 het grootste Aziatische automerk in Europa te zijn. Om dat te bereiken, richt Hyundai motor zich op zijn hechte relatie met zijn klanten. Door voortdurend de interactie met consumenten aan te gaan en in te spelen op hun wensen op elk niveau, versterkt Hyundai Motor zijn positie als mobiliteitspartner voor het leven.

Hyundai KONA
Hyundai verhalen Uitgelichte berichten