Hyundai stelt ambitieuze toekomstvisie “The Next Level” voor tijdens Europese dealerconventie.

Het gebeurt niet alle dagen dat Hyundai Motor Europa alle verdelers uitnodigt om hen een blik te gunnen in de toekomst. Daarbij stonden 3 kernboodschappen centraal: we gaan voor meer emotie, meer klantgerichtheid en opwindende producten. Daarbij zal een sterke focus gelegd worden op belangrijke productgroepen zoals SUV’s en ecologische wagens.

Hyundai wordt het grootste Aziatische merk in Europa en zal 40% groeien.

In december 1977 importeerde Hyundai voor het eerst 300 wagens naar Europa. Eind dit jaar zal het dus precies 40 jaar geleden zijn dat het merk de Europese markt aanboorde. In 2016 bracht Hyundai 505.000 wagens aan de man in Europa, en het behoort daarmee tot de sterkst groeiende merken in Europa. De laatste 10 jaar is het verkoopvolume gestegen met maar liefst 86%. Maar daar stopt het niet. Tegen 2021 wil Hyundai de grootste Aziatische speler zijn op de Europese markt, en het merk zal daarbij een groei van 40% realiseren. Tenminste, in de andere landen, want in België en Luxemburg is Hyundai nu al het grootste Aziatische merk op de markt. Dankzij jullie steun!

Maak je klaar voor een shift van rationeel, naar emotioneel.

Voor een relatief jong merk zijn we er al in geslaagd om sterke merkwaarden uit te bouwen. Onze klanten beschouwen Hyundai dan ook als een betrouwbare, rationele en veilige keuze. “The Next Level” – niet toevallig de kapstok van deze conventie – is ervoor zorgen dat we meer emotie losweken bij onze  klanten. Hyundai wordt nog hipper, sexyer en meer premium dan ooit.

Een design “dream-team” waar iedereen jaloers op is.

Het was een duidelijk hoogtepunt toen de top 3 designers van Hyundai worldwide het podium betraden. Peter Schreyer, onze landgenoot Luc Donckerwolke, en SangYup Lee zijn zowat dé grootste namen in de auto-industrie, en niet enkel de andere Aziatische merken benijden ons voor het talent dat Hyundai in huis heeft. De designs van onze wagens zullen uiteraard een sleutelrol spelen in onze transformatie naar meer emotie. De nieuwe cascading grille die de nieuwe i30 en i30 Wagon vandaag al introduceert, wordt het meest kenmerkende element op alle toekomstige nieuwe modellen, want het is een signatuur die kracht, dynamiek en klasse uitstraalt.


We krijgen een uitgebreid gamma van SUV’s en eco-modellen.

Met de introductie van de nieuwe Ioniq heeft Hyundai een eerste belangrijk statement gemaakt in het segment van de ecowagens. En daar blijft het niet bij; Vice-President Thomas Schmidt kondigde aan dat we tegen 2021 nog tal van bijkomende eco-modellen in onze line-up zullen hebben. En dat is een goede zaak als je weet dat dit segment volop in de lift zit.

Ook het blijvende succes van SUV’s blijft een belangrijk element. SUV’s zitten in het DNA van Hyundai, en daarom zal het merk de komende 4 jaar haar line-up uitbreiden. Te beginnen met de nieuwe SUV in het B-segment die nog voor de zomer z’n wereldpremière zal krijgen.

Er komen 30 introducties op ons af!

De komende 5 jaar zullen er maar liefst 14 volledig nieuwe modellen en 16 bijkomende afgeleiden gelanceerd worden. Dat is een gemiddelde van 6 per jaar!

De Ioniq Fuel Cell Concept Car verscheen op het podium. Deze staat op de planning voor 2018 en wordt op het salon van Genève onthuld. Dit toont aan dat Hyundai vast gelooft in de waterstoftechnologie.

Dichterbij in de toekomst zullen we de nieuwe i30 familie nog zien uitbreiden want naast de vijfdeurs en de Wagon volgen nog een bloedmooi Fastback en een supersportieve i30 N versie.

Tot slot  werd de nieuwe B-SUV voorgereden die nog voor de zomer wordt voorgesteld. In een gewaagde kleurcombinatie van rood en zwart straalt deze nieuwkomer bijzonder veel emotie en creativiteit uit. Een beetje gewaagd is ie ook, precies de weg die we uit willen met Hyundai.

We gaan nog meer inzetten op Customer Care, zowel voor als na de verkoop.

We doen vandaag al heel veel inspanningen als het aankomt op de zorg voor onze klanten. Maar alles kan beter. De beleving die we bieden en de zorg in het algemeen, moeten eveens naar “the next level”. De workshops gaan een grotere rol spelen via de My Hyundai applicatie. Leadtimes voor de ateliers moet van 7 naar 3 dagen, en onze klanten zullen onze beste ambassadeurs blijven.

We worden digitale mobiliteitscentra.

De trend van digitalisering is niet te stoppen; in alles wat we doen zullen we meer gaan focussen op de digitale beleving. Klanten leven online, en daar zullen wij dus meer dan ooit aanwezig zijn. Digitale showrooms zullen meer ingeburgerd raken dealers zullen een aangepaste rol gaan spelen. Zo zouden dealers bijvoorbeeld meer een rol als mobiliteitscentrum kunnen uitspelen. Trends tonen nu al aan dat autodelen aan populariteit wint, en dan hebben we het nog niet over autonoom rijden en andere connectiviteitsmodi. Maar een mooi toekomst, dat wordt het zeker met Hyundai!

Hyundai KONA
Hyundai verhalen Uitgelichte berichten